Om oss

Assistansbyrån Vilja startade sin verksamhet 2013 med visionen att vara en mindre, personlig assistansanordnare. Grundare och VD/Verksamhetsansvarig är Susanne Westin med över 20 års erfarenhet från assistans- och personalfrågor.

Varje kund och anställd ska känna sig unik och viktig aldrig bara ”en i mängden”.

För oss är det viktigt att assistansen verkligen utformas individuellt utifrån assistansanvändarens speciella behov samt enligt de lagar och regler som gäller personlig assistans.

Vi budgeterar och redovisar varje kunds assistansersättning på separata resultatenheter. 12% av assistansersättningen används till administrations-, personal, utbildnings- och arbetsmiljökostnader. Återstående 88% går till löner, lönebikostnader, oförutsedda kostnader och assistansomkostnader. Varje kund väljer själv hur delaktig man vill vara i budgetarbetet.

Viktigast av allt är rätt assistenter. Hur duktiga vi än är på att organisera och administrera assistansen är det de personliga assistenterna som, på plats hos kunden, omsätter vår ideologi och våra värderingar till praktisk assistans av bästa tänkbara kvalitet. Assistentens kompetens, förhållningssätt och bemötande betyder allt för att våra kunder ska vara nöjda!

Följ oss på social medier!